
Същевременно, в Изпълнителната агенция "Автомобилна администрация" постъпват сигнали за купуване на шофьорски книжки.
В агенцията обмислят вариант, при който кандидат- шофьорите да полагат анонимен изпит по теория.
Екзаминаторът, човекът, който ще проверява листовката, няма да знае, коя листовка проверява.
От автомобилната агенция отказаха да посочат цените, на които се предполага, че вървят книжките, тъй като повечето сигнали са анонимни и трудно се доказват.
“Ще бъдат настъпени доста сериозни интереси, очаквам изключително остра реакция от тия, които считат, че могат да продават шофьорски книжки, от тия, които считат, че биха могли да ги купят или от някои други, които мислят, че живеят рентиерствайки в кабинетите си”, заяви доц. Володя Киров, изп. директор на ИА “Автомобилна администрация”, МТС.
Европейският съюз признава книжките, които сега се издават у нас. Проблем е, когато нашите съграждани остават за по-продължителен период. Съгласно Конвенцията, след половин или една година в зависимост от съответната държава е необходимо да си подменят книжката санкционално.
Има и страни, като Испания например, с които България се е споразумяла за взаимно признаване на книжките и подмяната им без допълнителен изпит.