През изминалата година над три хиляди души са сезирали Комисията по търговия и защита на потребителите за отказ на търговци да им признаят рекламация или да предоставят гаранционен сервиз на бяла техника, мобилни телефони и други електроуреди.

В повечето случаи потребителите се оплакват, че търговците умишлено ги бавят със седмици и по този начин ги принуждават да си потърсят друг сервиз, където ремонтът си остава за тяхна сметка.

С новия закон за потребителите, сервизите вече са задължени да извършват гаранционен ремонт за не повече от един месец, иначе търговецът може да бъде задължен да върне парите за покупката и то с лихви. В случаите, когато потребителят счита, че правата му са нарушени, той може да се оплаче в Комисията по търговия и защита на потребителите. Спорът може да се разреши и пред така наречената доброволна помирителна комисия.

Също така, ако са необходими лабораторни изследвания, назначават се вещи лица и това всичко е за сметка на помирителната комисия.
Статистиката показва, че над 80% от търговците и магазините в Европейския съюз предпочитат да отнасят споровете не в съда, а в помирителните комисии. Така потребителят пести време и пари за адвокати, а търговецът - опазва доброто си име и не рискува да му бъдат присъдени съдебни обезщетения.