Тази вечер, 27 май, от 20:00 часа в Sofia Live Club за трети път представители на рекламния бизнес ще се съберат, за да отличат онази рекламна кампания, клип или послание, което е било най-ефективно и е стигнало до хората.

Рекламните и комуникационни кампании се състезават в няколко категории, а победитеите се определят по много дълъг и сложен списък с критерии, обясни Марчела Абрашева – изпълнтелен директор на TNS BBS Галъп Интернешънъл АД.

"Рекламата може да бъде определена като ефективна, ако има някакъв отклик. Някои неща са много красиви, приятни за гледане, наблюдавате ги като фототапет, но като спрете да ги гледате, не следва нищо – нито правите нещо, нито купувате”, обясни Абрашева и допълни, че това, че нещо е приятно, че е много излъчвано, само по себе си не го прави ефективно.

Един от миналогодишните победители в категорията Социални медийни кампании е "зелената” организация WWF с кампанията си "Национален ден на природните паркове”. Кампанията ще се проведе и тази година за трети път, като в рамките на един ден – 29 май, ще бъдат почистени всички 11 природни парка в България.

Константин Иванов от WWF обясни, че инициативата не е свързана само с почистване, защото хората имат възможност и да ремонтират кътчетата за отдих, да сменят табелите в парковете или да лакират пейките.

Една от целите на кампанията е да покаже на хората, че до големите градове, в които живеят, има природен парк, който е запазена българска природа и от нас зависи да я оценяваме. Константин Иванов обясни, че за съжаление след акциите природните паркове остават чисти за не повече от три месеца.

"Категорията, която се казва Социални медийни кампании, вече трета поредна година се оказва доста висококонкурентна”, обясни Марчела Абрашева. Тя сподели, че тази година, може би заради кризата, се наблюдава тенденцията интернет да не бъде само част от каналите, които биват използвани от една кампания, а той да бъде основният канал, основната медия.