Първи затягането на режима ще усетят собствениците на най-износените таксита. Бариерата за регистрираните преди 1990 г. пада на 1 юли 2006 г. Регистрираните между 1 януари 1990 г. и 1 януари 1997 г. се спират от движение от 1 януари 2007 г.

По-различно е положението за първа регистрация на такси. Тогава автомобилът не трябва да е бил в движение повече от 5 години. Депутатите решиха това правило да влезе в сила две години след обнародване на поправките в закона, тоест от ноември 2007 година.

Народното събрание реши още, че на ден таксиметров шофьор не може да върти волана повече от 12 часа. На всеки 4 часа той е длъжен да прави 30-минутна почивка. Новата му смяна пък трябва да започне най-рано 11 часа след края на предишната.

"Целта е законът не да удари, а да регламентира извършването на таксиметрови превози и да гарантира по-висок стандарт, комфорт на услугата.Хубаво е да има определена граница, тъй като това ограничава и вноса на стари автомобили", поясни Петър Мутафчиев, министър на транспорта.

Промените в закона не засягат единствено такситата.
От Нова година, при първа регистрация на автобус за международни линии, превозното средство не трябва да е на повече от 4 години. Ако автобусът пък е за превоз на пътници в страната, той не трябва да е на повече от 9 години.

Условието за товарните автомобили по международни линии е да не са на повече от 5 години. Ако превозват товари из страната - не трябва да са на повече от 10 години.