Секс скандалите са на път да се превърнат в запазена марка на Италия, или поне на нейния настоящ премиер, а ние все още търсим своята метафора.
На какво се базира изборът на хората? На клишета и предразсъдъци, казва Саймън Анхолт, един от най-известните консултанти по изграждане на държавен имидж в света, който е давал съвети на 51 държави.
„Репутацията на една страна, доброто й име, това е най-важният й актив”, каза Анхолт.
В София министри слушаха внимателно Анхолт. Лекцията веднага ги разочарова с тезата, че България няма как да се хареса на света с един красив рекламен призив или лого.
„Представете си че Господ натисне копчето и изтрие България. Кой ще забележи, че България я няма? Кой ще е против, освен българите естествено? Това имам предвид под въпроса: За какво е България? Ако искаш хората да те уважават, да купуват от теб и да правят нещо за теб, трябва да помислиш какво може да направиш за тях”, каза Саймън Анхолт.
По думите на Анхолт репутацията на една страна се променя с десетилетия, а милионите за реклама всъщност не влияят на имиджа й.
„Ние плащаме за реклама, която стимулира продажбата на конкретен продукт - това е туризъм. Ние не правим реклама, в която казваме, че сме българи и затова сме толкова чудесни”, каза министър Трайчо Трайков.
