Досега за нашите осигуровки оттам ни осведомяваха с писмо, един път в годината.
Предвижда се в препоръчано писмо по пощата всеки осигурен да получи личен, 10-цифрен идентификационен код. С него чрез Интернет или чрез терминалите в териториалните поделения на Осигурителния институт ще следим състоянието на нашите осигуровки по всяко време.
Бидейки информирани за своето социално осигуряване, хората ще могат да упражняват контрол върху работодателя си.
Ако не получим своя код по пощата, можем да научим номера му срещу представяне на лична карта в териториалните поделения на НОИ.
Целта на тази прозрачност по отношение на осигуряването като политика на НОИ е не да се борим срещу корупцията, когато тя вече е факт, а под формата на превенция.
С въвеждане на услугата, Осигурителният институт ще спре да праща сведенията по пощата. Ако все пак осигуреният желае да разполага с писмена официална справка, такава ще му бъде направена, след като подаде молба за това.
