Като хиляди други, Руменка Иванова е била изумена да получи цели три изравнителни сметки за парното това лято. В началото пенсионерката имала да взима 25 лева, но в крайна сметка се оказала в дълг от 150 лева.

Тъй като за доходите й сумата е огоромна, тя търси помощ във Федерацията на потребителите.
Според шефа й Павел Кърлев, жената не е единственият клиент на Топлофикация, дошъл след получаването на последните изравнителни сметки.
Числата в сметките понякога надскачат нормите десетки пъти.

Федерацията препоръчва, винаги когато имат смънение за сметката си, клиентите да изпращат възражение, адресирано едновременно до Топлофикация и до дружеството си за топлинно счетоводство. До уреждането на случая, той може да уведоми дружествата, че спира плащането.

Ако получи изпълнителен лист, потребителят трябва да знае, че макар и да не е указано, той се обжалва в 7-дневен срок. От тази схема вече са се възползвали с успех 61 души.