
Очакването е цената на превоза да скочи до 50 стотинки на километър през деня. Сега тарифата е малко под 40 стотинки.
"Въпросът е не дали, а кога". Това сподели шефът втората по големина таксиметрова компания в столицата.
Окончателното вдигане на цените зависи от най-голямата фирма, която държи една трета от пазара в София.
По принцип таксиметровите компании нямат право да договарят тарифите помежду си. Пазарните принципи задържаха цените и в продължение на 4 години имаше само едно поскъпване.
Малките фирми не смеят сами да вдигнат тарифите. Обаче сред шофьорите няма спор, че цената трябва да скочи с 10-12 стотинки.
В София за ден едно такси може да навърти 200 километра и да направи около 70 лева.
"На тия тарифи, които сме в момента, сме карали, когато газта беше 50 стотинки", посочи таксиметровият шофьор Христо Фичев.
Сега пропан-бутанът гони левче.
"Аз зареждам на метан. Това е единственото ни спасение в момента", каза Огнян Иванов, които кара такси от 8 г.
"Ниски са тарифите, аз смятам, че качеството на услугите в града с навлизането на новите коли се подобри, и е съвсем нормално да поискаме повишаване на услугата", коментира Фичев.
В последните четири години, според шофьорите, разходите са нараснали, защото вече почти всички плащат осигуровки и лизинг.
"Аз работя само за лизинга на колата, за мен почти нищо не остава", подчерта Христо Фичев.
Разбира се, не всички таксиджии са толкова нерешителни пред скока на горивото. А и ако возиш за 2,60 лв. на километър, остава повече време за настолни игри.