
Автобусна линия 72 в София е частна от три години. В сравнеие с останалите рейсове тези са само с две малки люкчета за чист въздух.
Шофьорът се разхлажда на една отворена врата.
- Доста е висока температурата.
- Това е положението. Така е в България. Всичко е така. По принцип трябва да има климатик, обаче няма - посочи шофьорът.
"Този автобус няма прозорци, няма. На другите пише климатик, но няма климатик", обясни редовна пътничка по линията на 72.
От фирмата-концесионер на линия 72 отказаха да застанат пред камера, за да поговорим за оплакванията на гражданите.
"Да, всички превозни средства се проверяват за култура на обслужване и т. н., тази линия не е подмината", заяви Николай Костов, столична дирекция "Градски транспорт".
- Но така или иначе температурата не я проверявате?
- Да, температурата не е заложена като елемент на културата на обслужване.
Граждани сигнализираха и че в автобус 83 шофьорите пускат парното, за да избегнат прегряване на колата. Там, където се качихме ние, парното не работеше. Но температурата беше 50 градуса.
"Нямаме проблем с автобусите, отлични са", посочи шофьорът на автобус 83.
- А климатична система освен прозорци?
- Има едно, ако ви го пусна - бучи, невероятен шум, не се живее, не може да се работи на такъв шум. И тука така с кърпата, забърсвам си ръцете, лицето.
- Тази вентилация няма ли да подобри положението?
- Не, то автобуса като минава по дупките и като се клати нагоре-надолу, и се прекъсва влизането на въздух, и спира да вкарва въздух.
Попитан как е заложено да се охлаждат автобусите, Николай Костов каза, че не е заложено. Той не заяви, че не може да се ангажира с отговор на въпроса: "Кога смятате, че българските автобуси ще заслужат да бъдат охлаждани и загрявани, когато трябва?"