Пети ден на стачка в БДЖ. Тя е безсрочна, до подновяване на преговорите с ръководството на компанията.

По данни на синдикатите, в петия ден от протестите, над 80 на сто от служителите, които днес е трябвало да са на смяна, са стачкували.

Между 8 и 16 ч. не са пътували 203 от общо 261 влакови композиции

Синдикатите подчертават, че от началото на стачката нито един влак не е тръгнал от гарите в София, Перник, Мездра, Горна Оряховица, Пловдив, Бургас и Стара Загора. Според профсъюзите нарушенията на закона продължават с опити за смяна на бригади с непротестиращи.

Данните на Българските държавни железници се разминават с тези на синдикатите. Според тях, по разписание е трябвало да пътуват 276 влака, а са спрели 188. Стачкували са 347 служители на БДЖ.

Ръководството на железниците е завело съдебни искове срещу служители, които, според управата на компанията, участват в стачката.

Искът е за установяване на незаконността на обявена, започнала или завършила стачка.

От Обединения стачен комитет твърдят, че продължава провеждането на лок-аут от  ръководството на БДЖ, като например на гара Поликраище ръководител движение, който е заявил, че стачкува, е заменен от началник гарата.

Директорът на Управление "Движение на влаковете и гаровата дейност" - София е забранил на ръководителите движение да спират влаковете.

Централна гара Пловдив осъмна блокирана

Според синдикати 80% от работещите са се включили в стачката, заради липсата на преговори. Двама пловдивски железничари са заявили, че ще започнат гладна стачка.

Около 50 протестиращи железничари посрещат за пети път международния влак Истанбул -Белград. Докато пътниците снимат с камери и недоумяват какво се случва, става ясно че влакът ще продължи по пътя си, защото началник-влакът отказва да се включи в стачката. Макар и освиркан ревизорът - човекът който отговаря за сигурността на влака, продължава също да работи.

За сметка на това автогарите работят на пълни обороти

По най-натовареното направление Асеновград-Пловдив се движат двуетажни автобуси. Според шофьори липсата на влакове е увеличила броя на пътниците близо пет пъти.