Освен неудобството за стотици хиляди пътници, затварянето на въздушното пространство носи и сериозни загуби на авиокомпаниите. На четвъртия ден от въздушната блокада те възроптаха срещу факта, че не се правят точни измервания на концентрацията на вулканична пепел над конкретните затворени за полети територии.

Според компанията "Еър Берлин" затварянето на германското въздушно пространство става само на базата на данни от компютърни симулации от Лондонския вулканичен център.

Утре Германия ще изпрати самолет с измервателна апаратура и учени, за да направи измерванията. Вчера "Луфтханза" е извършила десет пробни полета със самолети без пътници на борда, без да установи никакви щети от пепелта. Самолетите летели на височина от 3 до 8 хиляди метра. Подобен полет е извършил и холандски авиопревозвач, които е кацнал без проблеми в Дюселдорф. Италия и Франция подготвят такива тестове.