Въвеждат целодневно обучение за първокласниците. То обаче не е задължително. Засега дали детето ще остава цял ден в класната стая ще зависи от желанието на родителите и от това дали в съответното училище има условия за това.
От тази есен всички първолаци трябваше да ходят задължително по цял ден на училище. Липсата на база обаче сведе това изискване до пожелателен характер.
Днес кабинетът осигури 7 милиона и 500 хиляди лева за целодневното обучение. С парите над 50 хиляди деца могат да бъдат обхванати от новата организация на учебния процес.
За всеки първолак, включен в програмата, училището ще получава по 430 лева на година.
Как родители и деца приемат възможността за целодневно училище, разказва Нивелина Няголова:
Според педагозите въвеждането на целодневно обучение за първолаците ще е трудноосъществимо - особено в големите градове. Там често две училища делят една сграда и са на двусменен режим.
"Това означава всички дечица от 5 до 12 клас да бъдат на кабинетен режим на обучение, т.е. всеки час да прихождат от стая в стая", каза Петко Петков, дир. на СОУ "Климент Оридски"-Варна.
Педагозите имат и други притеснения - най-малките се адаптират по-трудно към училищния режим.
„Стават малко по-нервни, по-избухливи, нямат особено здрав сън. Аз се питам това ли е основната цел на училището отглеждането на децата? Аз мисля, че има и малко по различни приоритети", заяви още Петков.
Родителите обаче приемат целодневното обучение с ентусиазъм. Звезделина Борисова сама отглежда детето си и идеята за целодневно обучение й допада, а първокласникът Бобо е убеден, че щом ще бъде цял ден в училище, ще има повече време за игра.
„Аз работя и, ако той е до обяд, няма кой да го гледа следобед. Той е с мен на работа и за мен и за колегите ми това е голямо изпитание, така че с нетърпение очаквам първия учебен ден, заяви тя.
"Защото там имам много приятели и да си играем повече време, да си говорим заради такива неща”, каза Бобо.
Дали Борислав ще прекарва 9 часа на ден в училище в крайна сметка ще се реши от училищното ръководство. Там, освен педагози, ще трябва да осигурят и материална база - места, където децата да почиват и да играят дори през зимата.