Столична община предвижда създаването на интегрирана информационна система. Системата цели да подобри взаимодействието между граждани и чиновници. Местната власт отчита повишаване на гражданската активност спрямо миналата година.

Все по-често столичани търсят помощта на институциите. В районните администрации проблем може да се окаже дори отсичането на едно дърво. Такъв е случаят с Анна Георгиева от район „Възраждане". След неколкократно подаване на заявления и разговори с общински служители нейната молба ще бъде изпълнена.

„И два дни след отговора, който получавам от общината, на 15 май след разразилата се буря се отчупват един или два клона от дървото, при което падат част от керемидите от покрива ни, който в тази си част си беше подновен, оправен и пострада една кола, счупи се предното и стъкло, огледало", разказа Анна Георгиева.

„В случая както вече имаме втора жалба, ще предприемем мерки, дървото ще бъде премахнато, може би ще бъдем обвинени за което не от същите жалбоподатели, от други”, каза Биляна Иванова, ландшафтен архитект.

От локални гражданските притеснения могат да придобият и по-голямо обществено значение. Така става и със Сдружението на настоящите и бъдещи майки, които от години работят с местните власти. Проблем в комуникацията между двете страни обаче довежда двете страни до съд.

„За наше голямо съжаление се наложи да заведем дела. Ние преди, в края на 2009 година, поискахме достъп до обществена информация по три различни казуса. Срокът не се спази, това е един вид мълчалив отказ”, каза Таня Жоакимсман от сдружението.

От общината твърдят, че правят всичко възможно да реагират на всички сигнали на гражданите. Споделят обаче, че процедурата отнема време. Причината - столичани масово не се възползват от виртуалната система за запитване.

„Факт е, че към момента процентът в Столична община на онлайн подадени заявления за достъп до информация, или сигнали, или предложения, е много по-малък от тези, които получаваме буквално на хартия”, каза Ралица Стоянова, секретар, Столична община.

Изпращането на молби по интернет е ефективно и гарантира бързата реакция на чиновниците. Така можете да си спестите не само ходенето до районната администрация, но и притеснението, че хартиеното ви заявление се е загубило.