За първи път през 2004 г. българският авиационен бранш успя да достигне нивата на превоз на пътници от 1990 година.

Превозът на пътници от български компании по редовните линии е нарастнал с над 30 на сто

"И искам да отбележа и да направя сравнението с 1990 година. Българските авиопревозвачи миналата година са имали 1 700 000 пътника срещу 1 500 000 през 1990", посочи Светослав Станулов, председател на Асоциацията на българските авиокомпании.

В момента всички български авиокомпании разполагат с 18 модерни самолета, като се очаква тази година да се увеличат с нови 10, въпреки неблагоприятните условия.

"В момента цената за нашите самолети е 2 пъти по-висока, отколкото за западните превозвачи", обясни Светослав Станулов.

Причината е, че след фалита на "Балкан" авиокомпанните ни се приемат като по рискови.

Но от асоциацията смятат, че българските превозвачи могат да се конкурират успешно с така наречените компании за евтини полети. Още повече, че те поемат само европейски дестинации и не изпълняват продължителните презокеански полети.