Пловдив, 14:30 ч. Температура минава 37 градуса. Въпреки забраната за движение на тирове при над 35 градуса, нашият екип засне камиони, влизащи и излизащи от магистралата.
„През летните месеци всичко живо пътува и винаги е напрегнато”, каза шофьорът Иван Златев. Той сподели, че се движи и с по-ниска скорост: „Когато има трафик и по-бавно - 40 -50 км. в час. Това не е лека кола да го натиснеш и да върви, когато сме пълни пак. Понякога наистина се правят задръствания, но налага се, това е техника - някой път се счупи, гума спукаш, пък се налага и да спреш и става задръстването”.
За да се избегнат задръстванията, според шофьорите, тежкотоварните камиони трябва да или да спазват забраната за движение между 13.30 и 21 ч. в летните месеци или да се движат само по магистралите.
„Точно по магистралите трябва да се движат, там има повече ленти и е по-лесно да бъдат изпреварени, защото ако се движи по второстепенния посока Пловдив-Свиленград -просто два тира и може човек цял ден да се движи след тях”, коментира Георги Георгиев.
„Трябва по магистралите, защото по второстепенните пречат на движението, стават големи задръствания, колони”, допълни Яне Георгиев. Според него това е предпоставка за пътни инциденти: „Защото се движат в колони и не могат да бъдат изпреварени”.
Законът задължава водачите на бавните автомобили при образуване на опашки зад тях да отбият на първото възможно място и да пропуснат колоната.
„Ние сме разпоредили на нашите служители при констатиране на такива нарушения да се взима отношение спрямо водачите на такива МПС”, категоричен е инсп. Станислав Илиев, дирекция "Охранителна и пътна полиция".
За това, че бавиш колоната обаче не е предвидена специална глоба и шофьорът може да бъде санкциониран с максимум 20 лв. Така въпросът оставен на съвестта на шофьорите.
„Стремежът е всеки един да стигне максимално бързо, но същевременно и с безопасната скорост. И в рамките на автомагистралата считам, че 100-120 километра е една разумна скорост”, допълни той.
От „Пътна полиция” призовават водачите да тръгват на път достатъчно рано и отпочинали, а при инцидент да не забравят да слагат обезопасителни триъгълници.