Поради очаквания голям брой участници в аукциона, ще бъде извършена проверка на надеждността на търговската система. Ще бъде направен демонстрационен тест за вкарване на голям брой поръчки в търговската система на борсата и обявяване на резултата от аукциона.

В четвъртък, 27 януари, ще започне търговията с остатъчния пакет от акциите на компанията, останал държавна собственост след приватизацията. Минималната цена на акция ще бъде 100 лева. Книжата ще се търгуват до изчерпване на количеството или до 28 февруари.

За приватизация срещу компенсаторни инструменти държавата пуска над 2 869 000 акции. Очаква се интересът да е много голям. Според агенцията за приватизация, не е възможно всички акции да бъдат купени само в един ден, както и само от един инвеститор. Държавата ще запази една златна акция в БТК. Хората, които имат компенсаторни инструменти, трябва да изберат своя инвестиционен посредник възможно най-бързо, ако желаят да участват в продажба на акции от БТК. Това препоръчаха от Сдружението на притежателите на компенсаторни инструменти.

БТК не може, да поеме всички компенсаторни инструменти, с които ще се осъществи приватизацията, заяви вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Николай Василев в предаването "Тази сутрин" на Би Ти Ви.

Той допълни, че с раздържавяването на телекомуникационната компания ще се постигнат няколко основни цели - на първо място основната цел - продажбата на предприятието.

Според министър Василев, по-важното в случая е, че държавата ще запази "златната акция" в компанията, което има значение за България.

По отношение на идеята на депутата от ДПС Кемал Еюп, министър, който не успява да оползотвори отпуснатите от Европейския съюз средства, да не бъде част от едно следващо правителство, министър Николай Василев изрази принципно съгласие с предложението.

Той, обаче бе категоричен, че в Министерство на транспорта и съобщенията такова нещо няма. В подкрепа на думите си ресорният министър посочи, че от 2003 година, например няма закъснение в сроковете на изграждане на новия терминал на летище "София", което се строи с чужди инвестиции.