
При температура на въздуха нула градуса на първи перон на Централна гара се бе образувала опашка от чакащи, които обаче не пътуваха за никъде.
"Да видим какво представлява новата мотриса и се надяваме, че ще станат повече", споделиха гражданите.
Влакът, който всички чакаха, развива скорост от 120 километра в час.
Икономическата страна е, че влакът ще се движи там, където няма ток за по-евтините електрически влакове и съответно няма чак толкова много пътници. Мотрисите са дизелови, но немците са ги направили така, че да са много икономични.
По този повод България възнамерява да закупи от Германия още 50 такива влака.
Новите немски влакове ще се движат по българските железници главно по къси маршрути като Радомир-Кюстендил или Плевен-Черквица. И независимо, че предлагат лукс, немските мотриси са категория "втора класа", така че цените на билетите ще са като за останалите влакове.