Така, със събраните пари ще се построят подземни гаражи и ще се облекчи трафика по централните улици.
Организацията обяви, че е против отдаването на паркинги на концесия от общината.
Архитектите считат, че е крайно време в столицата да се обособят пешеходни зони, както е във всички европейски столици. Затова Съюзът на архитектите счита, че е нужно и той да участва в експертните обсъждания за изграждането на паркинги и облекчаването на трафика с автомобили по централните улици.
"Нашата задача е да поставяме въпросите на архитектурата и урбанизма, на регионалното развитие пред институциите и да настояваме те да се решават с нашето участие", каза Тодор Булев, заместник-председател на Съюза на архитектите в България.
Един от членовете на съюза дори е патентовал идея за изграждане на подзмени гаражи под училищните дворове.
Такива може да се строят през лятната ваканция. Архитектите предлагат също площад "Батенберг" да стане пешеходна зона, а под него да се направи подземен паркинг.
Директорът на "Паркинги и гаражи" е съгласен да си сътрудничи с архитектите. Той призна, че проблемът може да се реши само с ускорени инвестиции за разкриване на нови парк места, а не с принудителни мерки и глоби.
"Изграждане на паркинги от асансьорен тип, в подземните пространства - но само в идеалния център, там където шофьорите биха се възползвали от разкритите места за паркиране", поясни Ивайло Николов, изпълнителен директор на "Паркинги и гаражи".
Очаква се до месец "Паркинги и гаражи" и столичната общинска комисия по транспорт да подготвят стратегия за паркирането в столицата.
