До края на февруари министерството, Автомобилната администрация и браншът ще разгледат възможностите за промяна в методиката, по която у нас превозвачите получават разрешителните си за многократни международни превози. Разпределението им за тази година стана повод за протестите миналата седмица.
След срещата в транспортното министрество стана ясно, че работната група няма да инициира промени за тази година.
"Тя ще анализира разпределението на СЕМТ-разрешителните и пропуските и слабостите на методиката с цел следващата година да има по- справедливо разпределение", посочи Койчо Русев, председател на Националната транспортна камара.
"Един недостатъчен ресурс, както и да се разпределя между всички желаещи, не може да е достатъчен за всички по дефиниция. Просто няма формула, която да направи всички безкрайно щастливи", коментира вицепремиерът Николай Василев.
Той съобщи, че все още не е приключила проверката във фирма "СОМАТ", която беше обвинена от конкурентите си във фалшифициране на разрешителни. Квотата й за тази година беше намалена наполовина, след което фирмата обяви, че ще си търси правата по съдебен ред.
"Ако се докажат в бъдеще от съответните органи тежки нарушения като фалшифициране на СЕМТ-ове, нещо, което не сме констатирали почти никога за почти нито една фирма - това е тежко нарушение и тогава аз лично ще предложа тази фирма да не участва например за две години в подобно разпределение", посочи министър Василев.
Той подкрепи исканията на бранша за промени в Закона за автомобилните превози. В момента проектът за тях е в парламентарната транспортна комисия.
