Пъстроцветните двуметрови охлюви, които красяха повече от месец столичните улици, бяха продадени на търг с благотворителна цел.

Събраните средства от търга по програмата на ООН "Мост на любовта" ще отидат за млади творци в неравностойно социално положение и за деца с физически увреждания.

Повече от месец 30-те охлюва от фибростъкло можеха да бъдат забелязани по централните улици на София и дори в метрото.

Те трябваше да покажат на българите, че по пътя ни към Европейския съюз трябва навсякъде да се чувстваме у дома.

Днес причудливите произведения на изкуството станаха притежание на частни лица и компании.

"Днес събрахме много пари и те ще послужат за един проект на ООН, който се нарича "Мост на любовта" и ние ще помогнем млади хора, които имат проблем със здравето да могат да отидат на училище. Това е идеята", каза Изабел Сон Дурден, художник и организатор на изложбата.

Охлювът нарисуван от Маруся Калимерова е стоял в метрото. Изрисуван е с глаголицата и кирилицата, за да припомни за националната идентичност. Това е и основният принцип за Европейския съюз - да има разнообразие в единството.

"Моето послание е това, че ние влизаме много силно в Европа патроните на Европа не случайно са Кирил и Методий."

"Къде се надявате да попадне?"

"Надявам се в добри ръце. Човекът, който си го купи да обича идеята и моето послание към децата, където и да се намират по света да не забравят откъде са тръгнали", казва Маруся Калимерова.