"Този тунел ще спестява по 25 минути дневно за придвижване на човек. Така ще спестим много гориво и ще прекарваме по-малко време зад волана. Тунелът свързва две части на града, които на практика са на различни надморски нива. Това е най-важният обществен проект за последните 40 години", каза кметът на Рим Валтер Велтрони.
Всъщност половината от новия тунел представлява естествена пещера, докато другата половина е била изкопана. Причина за трудността на придвижване до центъра беше фактът, че той е заобиколен от редица хълмове. Именно под един от тях - Монте Марио, бе прокаран тунелът. От първата копка до откриването му са минали общо 38 месеца.
"Последните два месеца бяха трагични, защото работехме по 24 часа в денонощието. Някои от нас на практика не спряха да работят. Те просто отиваха до вкъщи почиваха за няколко часа и след това започваха отново, иначе просто нямаше как да изпълним срока", споделя Ренцо Фалоджа, електротехник.
Няколко стотин работници са участвали в строежа на съоръжението, което е съставено от общо три ръкава. Два от тях са за движение на автомобилите в противоположните посоки, а третият е за поддръжка на съоръженията. Общата сума похарчена за строежа е 160 милиона долара.
