Досега министрите имаха на разположение 2 Еърбъс-а. Кризата обаче не подминава и това перо в бюджета.
"Пари няма и няма нужда от два самолета за нуждите на правителството. Нашата идея е един самолет е напълно достатъчен”, заяви Камен Кичев.
Ако потрябва втори, ще се взема под наем. Изчислено е, че това ще струва на данъкоплатеца по-малко, отколкото да се поддържа втори Еърбъс в правителствения авиоотряд. Слага се край и на разточителният кетъринг на борда.
"Ами установихме след проверки, че е имало странни полети - примерно Фалконът е летял с 5 човека, поръчан кетъринг за 8000 евро от Сочи при предишното правителство. Полет от Рим - двама души на борда, пили кафе, а кетърингът 15 хиляди лева. Такива странни неща няма - който поръчва полета ще уточнява - кафе ли, вода ли ще има на борда, сандвичи от вкъщи ли ще си носи”, каза Печно Пенчев.
Няма да се пести само при изпълнение на аварийно- спасителни задачи.
"Практически ние действаме, примерно медицински полети, премиерът е разрешил без да го запитваме да тръгваме и без да питаме кой плаща, пък впоследствие си решаваме този въпрос”, допълни Пенчев.
Към Авиоотряд 28 минава новият хеликоптер Аугуста и още два военни Ми 17, които ще бъдат използвани за гасене на пожари и спасителни мисии.
До края на месеца правителството ще вземе решение за продажба на стария Ту 154. По първоначална оценка цената му е 2 милиона и 400 хиляди долара.