Той участва в международната конференция по проблемите на пътната безопасност в България.

Неотдавна Европейската комисия постави стратегическа цел за намаляване на смъртните случаи на пътя с 50% до 2010 година.
Почти три хиляди български шофьори са изгубили правата си за управление през тази година.

Близо 11 хиляди души скоро ще изгубят права, ако продължат да карат опасно.

Прегрешилите шофьори дължат на хазната 17 милиона лева, от които са платени едва 1 милион.

Парите трябва да се облагат с лихви и това ще увеличи значително събираемостта, предлагат от МВР.

Според вътрешния министър Георги Петканов не е рационално да се предвижда затвор за шофьорите, засечени да карат пили.

Не толкова категорично обаче е мнението на министъра по друг казус, взаимстван от френския опит.

"Как се отнасяте към френския опит, при който има 10 години лишаване от свобода при причинане смърт на пътя?"

"Не съм обмислял конкретно този въпрос", казва вътрешният министър.

"Има обществена нагласа, вие смятате ли, че би било удачно?"

"Да, смятам."

По-старите коли да минават по-често на прегледи за техническа изправност, лансира като идея председателят на транспортната комисия към парламента. Освен това, ако в рамките на 30 дни след прегледа, автомобилът бъде проверен и се окаже неизправен, сервизът, който е издал удостоверението да бъде санкциониран.

"Ако има случаи на формални прегледи, трябва да има механизъм за отнемане на лиценза", казва Йордан Мирчев, председател на Комисията по транспорта в парламента.

Според вътрешния министър, все още има време новите идеи да да бъдат включени към промените, които до дни ще бъдат гласувани на първо четене в парламента.