До края на годината ще бъде решено каква да бъде съдбата на Централната гара. Вицепремиерът и министър на транспорта Николай Василев каза, че според груби разчети за модернизацията й са нужни около 15 милиона лева. Другият вариант е гарата да бъде разрушена и построена наново по съвременните европейски стандарти.
Плановете бяха оповестени на празника по повод 30-годишнината от построяването на Централната гара в столицата.
79-годишният инженер Димитър Константинов е един от проектантите на гарата. За 13 години 13 пъти е преправял чертежите, и за усилието си е получил златния орден "Герой на социалистическия труд". Проектът е заимстван от швейцарската централна гара в Берн.
"Много съм горд, че Европейската комисия наложи норматив коловозите да са дълги 400 метра, което потвърждава моите изчисления от преди повече 30 години", заяви Димитър Константинов.
Транспортният министър Николай Василев е на мнение, че гарата вече не изпълнява предназначението си и не може да остане в този вид. До края на годината ще бъде приет план за действие.
Последният по-смел вариант би бил изграждане на съвсем нова гара от европейски тип за 21-ви век.
Николай Василев обобщи, че железницата се стабилизира финансово. Машинистите, които утре ще честват своя професионален празник, вече получават навреме своите заплати. Прогнозите на транспортното министерство са след една година БДЖ да излезе на печалба.
