
Причината е финансови разногласия с главния изпълнител на проекта.
Днес строителната площадка на новото летище изглеждаше по странен начин - от едната страна строяха, от другата - площадката пустееше.
"В момента ние сме спрели строителните работи на обекта във връзка с нашите изпратени писма и желанието ни за провеждане на разговори със съответните инстанции, които биха могли да откликнат на проблемите, които съществуват на обекта по реконструкцията на летище "София", поясни инж. Трифон Трифонов.
Фирма "Трейс груп" трябва да направи всички насипи в новото летище. Част от летището се строи върху блатата във "Враждебна", така че без тези насипи не могат да бъдат построени сградите на летището.
"Първоначално бяха договорени 120-130 хиляди кубика, а в момента насипите възлизат над 300 хиляди кубически метра. Това от страна води до много по-големи разходи, които ние не сме предвидили в нашата работа", каза инж. Трифонов.
Фирмата се е договорила с австрийците за 4,4 милиона евро. Заради извършените повече насипи от договореното и заради поскъпването на материалите и горивата, разходите на българския подизпълнител към момента възлизат на 5,5 милиона евро. Това е пътеката за рулиране на самолетите, която по договорка трябва да бъде готова на 15 октомври.
"Водени от нашето принципно разбиране по отношение на важността на обекта от стратегическо и национално значение, ние имаме възможности и ресурси да построим в определените графици тази част от връзката на пътеката за рулиране, но разбира се, при положение, че се откликне на нашите проблеми и се намери тяхното принципно решение", заяви инж. Трифон Трифонов.
Освен от фирма "Трейс груп", новото летище на София се строи от още две български фирми, които са подизпълнители на австрийската компания "Щрабаг". Новото летище трябва да е готово през август догодина.