
След убийството на шофьора на "Со Мат" Марио Манчев на шести април, големите спедиторски компании прекратиха превозите на стоки за Ирак.
До края на май основният маршрут за нашите шофьори бе през Турция. Влизането през граничния пункт Захо е най-прекият и обезопасен маршрут. В края на май властите на пункт Захо премахнаха неофициалната такса за ускорено пресичане на границата и така излизащите от Ирак автовози и камиони са принудени да чакат за обработка на документите между десет дни и три седмици. За да се избегнат загубите от излишен престой, българските превозвачи от тогава използват по-дълги и опасни обходни пътища през Сирия и Иран. След кризата със заложниците автовозите избягват да влизат на повече от 50 километра в Ирак. Някои превозвачи даже предават товарите на граничните пунктове.