Според Василев, благоевградската фирма, която е наела Кепов и Лазов, е подходила безразсъдно и необмислено към огромния риск, който са поели нейните двама служители.
Благоевградската спедиторска фирма наела Кепов и Лазов не е регистрирана в Съюза на работодателите, каза за Би Ти ВиВасил Василев.
Шофьорите нямат застраховка "Живот", защото нито една агенция не би се съгласила да направи такава застраховка.
"Застрахователната сума ще е толкова голяма, че ще обезмисли изцяло каквато и да е печалба от този курс", поясни Васил Василев.
Не е задължително на такива дълги курсове да има по двама шофьори. Важното е да се спазват правилата за безопасност и хигиена на труда.
"Всички тези правила които важат за Европейския съюз са били пренебрегнати, те просто са карали когато могат", казва Василев.
Според Васил Василев, джи пи ес системата не би помогнала с нищо на двамата българи да избегнат нападението:
"В Ирак те не работят, така че особено във вътрешността пътят, през който те са минали там може да се работи само със сателитен телефон."
Повечето от големите транспортни фирми са преустановили курсове по този маршрут, защото крие много опасности.
"Според мене, те са избрали този път, тъй като на турско-иракската граница, която те са избегнали на пункта Захо има между 15-20 дни чакане за камионите", каза Василев.
Работодателите са длъжни преди всичко да се грижат за живота и сигурността на служители си, допълни Василев.
