В момента реклами от типа на - гадая по корана, лея куршум, развалям черни магии и подобни се срещат във всички вестници, в интернет сайтове по електронни медии. С одобрените днес промени в Закона за здравето се забраняват всички форми на реклама на алтернативните методи на лечение. Проблемът е, обаче кой орган ще следи за изпълнението на тази забрана, особенно в медиите.
"Ако изразявам собственото си мнение, не мисля, че е редно такива реклами да се излъчват от медиите, но от друга страна, ако има има текстове, които регламентират този проблем, те трябва да са свързани с правоприлагащия орган, който да следи за изпълнението им, в противен случай те ще станат неработещи. Нямам представа кой ще прилага този текст, защото в Закона за здравето не се споменава СЕМ", каза Милена Милотинова - председател на медийната комисия.
Според Милотинова, забрани за реклама на врачки, екстрасенси и лечители, както и забрана за реклама на алкохол преди 22 часа в електронните медии трябва да се регламентират не в Закона за здравето, а в нов закон за рекламата.
