
В началото на летния сезон промените в разписанието се налагат, заради намаления пътникопоток, както и остарялото разписание, което вече не е рентабилно.
25 000 лева дневно са загубите от престои на влакове и силно намаления брой пътници, които използват железопътния транспорт. Затова се налагат съкрашения на линиите, които ще бъдат окончателно обявени следващата седмица.
"Принципът е следният - най-губещите влакове ще бъдат спрени. Не е целесъобразно за българското общество да поддържа влакове със 7 вагона за 560 пътници, а в тях да се возят 20", заяви министър Василев.
Той подчерта, че в населените места, където има други транспортни средства и малък брой пътници, няма да има гари.
"Аз съм убеден, че от новия график населението като цяло няма да пострада, а напротив - ще имаме едни по-дисциплинирани железници", посочи транспортният министър.
С тези промени ще се осигурят и средства за ремонт на жп линиите, гарите и вагоните, допълни още той.