По време на тура по баровете често младежите си носят кофи с алкохол.
От неспирните пиянски нощи и високия шум започнаха да се оплакват дори хотелиерите. Някои настояват за налагането на по-строги правила и за ограничение на работното време на баровете.
Според директора на "Слънчев бряг" АД Мария Михалева обаче няма причини да се налагат по-строги правила в курорта.
"Трябва да се засили контролът над подобни мероприятия. Те трябва да се провеждат в затворени помещения, които са добре звукоизолирани. Именно така ще се постигне желаният резултат", смята Мария Михалева.
Що се отнася до идеята заведенията да бъдат изкарани в периферията на курорта, за да не пречат, хотелиерите коментират, че това вече е твърде късно.
"Слънчев бряг вече е изграден. Лошото е, че не се използваха възможностите на западната зона на комплекса, където да се локализират тези заведения", коментира Елена Иванова, председател на съюза на собственицити в Слънчев бряг. "Никак обаче не е трудно да върнем добрия имидж на курорта и да заличим понятието "алкохолен туризъм". Но и тук трябва да сме предпазливи, за да не отиваме в другата крайност. Желанието не е Слънчев бряг да се превърне само в семейна дестинация, защото той е най-голям курорт на Черноморието и има място за всички. Въпросът е как се организира целият този туристопоток, така че да бъдат доволни всички", коментира още Елена Иванова.
И управата на комплекса, и хотелиерите не виждат решението на проблема в налагането на вечерен час на заведенията.
"Дори и заведенията да затварят в 00:00 часа, тези които се напиват ще продължат с алкохол от супермаркетите", обясни Елена Иванова. "
Що се отнася до цените на чадърите и шезлонгите на плажа от управата на комплекса и хотелиерите коментираха, че концесионерите трябва все пак да си избият отнякъде парите, които са вложили.
"Цените на шезлонг и чадър за дневно ползване могат да стигнат до 30 лева на ден", обясни Мария Михалева. " Така че една не малка част от гостите на Слънчев бряг ползват услугите на хотелските басейни".
"Много често сравняваме България като дестинация с Гърция. Там замисълът на концесиониране и поддържане е съвсем различен", обясни още Елена Иванова. " В България всичко тръгва от държавата и от даването на концесия на плажната ивица. Естествено е концесионерът, който е платил такава такса, да иска да си я изкара от някъде, което съответно покачва цената на чадърите и шезлонгите. Очевидно в Гърция такова концесиониране няма. Ако държавата дава плажа на концесионерите безплатно, тогава може да се говори за по-евтин плаж".
Хотелиерите предлагат още в началото и края на сезона да посрещат по-младите туристи, а от 15 юни до 15 септември да посрещат гости от средна възраст. Според тях именно така ще се урегулират нещата, а и ще се удължи сезона.