
Забраната не важи за виното и бирата. Телевизиите и радиостанциите ще имат право да излъчват само непряка реклама на спиртни напитки след 22 часа. Обяснението е, че тогава тя няма да достига до децата.
Гласувалият "против" Емил Кошлуков определи ограничението като глупав комунистически подход.
"И опит за див популизъм, според мене. Колко сме строги и как се грижим за децата. Ние на майките не даваме надбавки, емиграцията тече всеки ден, ма дайте сега да спрем рекламата на водката. Извинявайте много, ама по-добре да рекламират продукти, които отговарят на качествен контрол, отколкото цар Киро да си продава неговите", коментира Кошлуков.
Според вносителите, ограничението не противоречи на европейските норми.
"Съветът на министрите на Европейския съюз дава изрична препоръка за по-големи рестрикции в рекламата на алкохол за предпазване на особено уязвимата група - тийнейджърите. Това е политиката, която искат от Евросъюза", подчерта д-р Атанас Щерев от ПГ на НДСВ.
Парламентът не се раздели по партии, а по професии, като лекарите бяха най-активните защитници на забраната.
Гласуването бе след почерпка за рождения ден на депутат. Мнението на Кошлуков е, че според новите текстове показването на тези кадри също може дабъде обявено като непряка реклама на алкохол.
В отворено писмо на Асоциацията на българските радио и телевизионни оператори /АБРО/ се казва, че около т. нар. "обсъждания" на текста относно рекламата на алкохолни напитки отново ставаме свидетели на липса на диалогичност, чуваемост, както и на манипулации, и дори откровени лъжи. Според асоциацията ограниченията, които се налагат са насочени основно спрямо електронните медии, с което Комисията по здравеопазване се намесва в разпределянето на рекламни бюджети и канализиране на средства от медиийна към немедийна реклама.
АБРО настоява да бъде запазен внесения от Министерския съвет текст на член 56 от закона, така както беше приет на първо четене от Народното събрание.