
С приключването на отоплителния сезон и началото на кампанията по засичане на топломерите може да се окаже, че уредите ви всъщност не са отчели нищо през зимата. И причината за това не е във вас, а в елекрониката, която е дала дефект. Така, вместо да запишат данните от дисплея, служителите, които отчитат топломерите, свалят уредите, за да ги дадат за анализ.
"В тези случаи се прави оценка по средна мощност, а не пълно потребление, както е обикновено", посочи Милена Стоянова, началник отдел в "Топлинно счетоводство" в "Техем".
Попитана дали това означава, че потребителят е ощетен, ако например не е пускал радиатора цяла зима, тя отговори: "За съжаление не можем да отчетем, какво е направил."
Данните в дефектните уреди в повечето случаи не могат да бъдат възстановени. От фирмите за топлинно счетоводство обясняват, че след като бъдат взети, данните от топломерите не могат да бъдат надписвани във фирмите, защото програмите за отчитане са само четящи. Дефектните уреди се заменят с нови в началото на отоплителния сезон, а единственият начин да сте сигурни, че топломерите ви работят е от време на време през зимата да поглеждате дали на дисплея се изписват показателите.