Обикновено контрабандната стока се пренася до Солун, където тя от китайско карго се променя на нещо друго. От Македония или Гърция стоките се вкарват през митница "Калотина" в България.
Промяната на стоката се прави чрез претоварването и от един на друг камион, разпломбирането става лесно, защото пломбите не са направени както трябва, уточниха от НСБОП. Според изчисленията на службата, от всеки камион с контрабандно внесена стока държавата губи средно по 30 000 евро.

В отговор на въпрос какви са печалбите, Васко Гочев, началник направление "Контрабанда" в НСБОП, посочи, че по нивата се разпределят по 5 000 евро на тир.

Димитър Антонов, началник сектор "Стокова контрабанда" в НСБОП, каза, че годишната печалба достига "десетки милиона евро от един канал".