
Преди сблъсъка с "Корона Глория" българският кораб е пътувал от пристанище "Ротердам" към Хавър в сепарационната зона на Ламанша, която е забранена за движение на риболовни кораби. Според изпълнителния директор на БМФ кап.Христо Донев, именно нашият кораб е блъснат на височина 4,5 метра под водата от френския плавателен съд.
"Видимостта рязко се е намалила, помощник-капитанът е бил на вахта, веднага е извикал капитана, капитанът се е качил на мостика за една минута, инцидентът е станал някъде след 15 минути", пояснява кап. Христо Донев, изпълнителен директор на Параходство БМФ.
На нашия кораб не са усетили удара. След водолазен оглед по корпуса са намерени 2 пробойни, които са на разстояние 4 метра от носа и по-голямата е с големина 30 на 70 см.
"Основният проблем е да се вземе решение от регистъра дали тези отвори влияят на сигурността на кораба, ако кажат да - правим подводни заварки и корабът заминава", казва капитан Христо Донев.
При подобни инциденти морската практика предвижда подаването на искове, след установяването на нанесените щети и процента на отговорността на всички участници в сблъсъка. От БМФ съобщиха още, че при дадените обстоятелства - каквито са гъстата мъгла и намалената видимост при произшествието - е прието вината да се поделя наполовина.