То обаче все още е ново явление за България, коментира Камен Кънев – директор на сайт за групово пазаруване в интернет. По думите му ролята на портала е не само да представя информация за офертите, но и да гарантира за тях пред клиентите.
„Имаме екип от хора, които проверяват всяка една сделка. Тя се появява на сайта, след като е одобрена от трима души. Грешки могат да се случат, но ние гледаме във всеки момент да защитаваме правата на клиентите”, заяви той.
И обясни, че всеки от тези сайтове използва платежни системи на външни доставчици, като данните на потребителите се съдържат в базата данни на тези банкови институции. По закон обаче транзакционните бележки от всяка една покупка се пазят три години.
Камен Кънев призова клиентите на подобни сайтове да станат по-активни – да проверяват предварително търговците и да четат малките шрифтове, а не да чакат да бъдат измамени.
А излъганите напоследък на са и малко. От началото на годината в Комисията за защита на потребителите са постъпили 150-200 жалби, съобщи Иван Бъчваров – главен секретар на контролния орган. Най-честите административни нарушения са за издадени ваучери с определен срок, които обаче не могат да бъдат изпълнени.
Вече има и санкционирани, като глобите са между 500 и 1500 лева. Обикновено наказанията са за сайтове, които предлагат екскурзии, а не са регистрирани като туроператори.
Бъчваров посочи още, че се подготвя нов закон за туризма, в който да бъдат регулирани именно този тип търговци.