Заради липсата на такова помещение, докторът не може да сключи договор със Здравната каса и да се грижи за близо 1500-те си пациенти.

Доктор Христов иска кабинетът му да бъде там, където навремето е била здравната служба на Ковачевци. Но, тъй като под този покрив вече има друг лекарски кабинет, общината предлага на доктора да се нанесе другаде.

"Предлага ми всякакъв вид други помещения, но не и тези, които ХЕИ е одобрило, пояснява д-р Стойчо Христов, общопрактикуващ лекар.
Те ме принуждават да напусна, тъй като няма да мога да сключа договор с касата. Не мога да сключа договор с касата, без да отговярам на хигиенните изисквания."

"Той няма разрешителни, защото амбулаторията му не отговаря на хигиенните изисквания. Към амбулаторията трябва да има манипулационна, а той няма", коментира Бисерка Николайчева - инспектор ХЕИ-Перник.


Доктор Христов иска да се върне в сградата на старата здравна служба, но там вече е д-р Магдалена Иванова. Тя обаче отказа да се срещне с екипа ни.

Така екипът на Би Ти ви не получи отговор на въпроса вярно ли е, че лекарката има разпределение за друго село и присъствието й тук ощетява доктор Христов. Така поне твърди самият той.

"Не колега, 5 колеги да има, мен конкуренцията не ме плаши. Тя ме кара да се доказвам", заявява д-р Христов.

Пациенти на доктора са повече от половината село.

"Че го защитим, щото нито пари ни е зимал и такава сигурност ни дава", коментират хората от селото.

След протеста на хората и намесата на Би Ти Ви общината се зае да намери решение.

"Кметът пое ангажимента със средства на общината, да приведе кабинета, съгласно изискванията. Няма проблем", заяви Анна Цветкова - секретар на общинския съвет в с. Ковачевци.

"Това за колко време може да се случи?"

"Ами д-р Христов трябва да дойде и да каже. От утре почваме."

"Вие съгласен ли сте?", бе въпросът на екипа на Би Ти Ви към кмета на община Ковачевци Йордан Стефанов.

"Ама ние отдавна това го искаме. Но не трябва да се гони другия лекар."

"Ама ние не го гоним", поясниха протестиращите.

"Е това е", заяви кметът.