В България няма случай държавен самолет да е правил принудително или аварийно кацане. Две са машините, които превозват първите трима български държавници и членовете на правителството. Това са руският "Ту 154 Ем" и малкият бизнес-самолет "Фалкон 2000". Според директора на авиоотрада Ангел Узунов те са в много добро техническо състояние.
В 32-годишната история на правителствения авиоотряд няма случай държавен самолет да е извършвал принудително или аварийно кацане. Руският "Ту 154", който превозва големи делегации има около 4 400 летателни часове и е извършил близо 2 500 успешни кацания. Той е в експлоатация от 1988 година и превозва всичките ни държавници от Тодор Живков насам.
Самолетът е годен за полети още пет години. След това се налага основен ремонт и евентуално за още пет години може да бъде удължен неговият ресурс.
Малкият "Фалкон 2000" за над две години е навъртял 962 часа във въздуха и 678 кацания. Правителственият авиопарк разполагаше с още един самолет "Ту 134", който вече е извън експлоатация.
Когато руският "Ту 154" е на преглед или ремонт големите делегации се превозват с частни самолети, без отличителните белези и без официалния герб на България. Ако бъде продаден малкият "Фалкон" може да се купи средно голям самолет. Тогава обаче, според пилотите, превозването на делегация от няколко души ще се оскъпи неколкократно.
