Това стана ясно след срещата на асоциацията с членовете на Комисията за защита на конкуренцията.
Според рекламния бизнес, Законът за защита на конкуренцията трябва да е по-либерален при организирането на рекламни игри и томболи. Антимонополното законодателство в Европейския съюз позволява компаниите да организират игри с награди на много по-голяма стойност, отколкото у нас е позволено. Според българския закон наградата при рекламна игра не трябва да превишава десеторно стойността на предлагания от фирмата продукт и също да не е по-голяма от пет минимални работни заплати. Затова производителите на евтини и бързооборотни стоки често пъти нарушават закона. През последните месеци зачестиха случаите Комисията за защита на конкуренцията да глобява с до 100 хиляди лева компании затова, че правят томболи с автомобили, екскурзии и домашна техника.
За да заобиколят закона фирми предпочитат да прават рекламни томболи и да раздават скъпи награди с уговорката, че не обвързват потребителите с покупката на продукт.
