Здравното министерство започва проверка по курортите за това как се оказва медицинска помощ на туристите. Целта е да се гарантира, че няма да се нарушават правата им по време на почивката.

Всеки човек с редовни здравни вноски има право на медицинска помощ, която се покрива от здравната каса, а на спешна помощ имат право и хората без редовни здравни вноски независимо от това дали са в мястото, където живеят или на почивка.

За да улеснят туристите в намирането на лекар при нужда, хотелиерите са длъжни да поставят на видно място списък с лечебните заведения, които работят със здравната каса. Самите клиники трябва да сложат информация с услугите, които покрива здравната каса, както и тези, които трябва да плащат пациентите.

В Созопол например няма поликлиника. Със Здравната каса работят двама общопрактикуващи лекари, които покриват и съседните курорти. Те обаче са на разположение от 7:30 до 13:00 на обяд и два часа следобед. В извънработно време и през почивните дни пациентите са насочвани към клиника в Бургас. В по-малките хотели никой не информира туристите къде могат да намерят лекарска помощ.   

На организираните туристи не им се налага да търсят лекар. Комплексите от затворен тип работят със застрахователни компании, които командироват медицински кадри на място за сезона. Останалите туристи могат да потърсят помощ в Спешния център.