Българите, които почиват зад граница, най-често се оплакват от транспортните услуги. Повече от 60 на сто от подадените в европейския потребителски център жалби са заради закъснели или отложени полети.

Все повече оплаквания има и от пакетните почивки. 24 на сто са жалбите от недобросъвестни туроператори.

Оказва се, че българите са най-недоволни от обслужването в Гърция, Турция, Испания и Италия.

Преди година Ива решава да отиде със семейството на почивка в Испания. Спира се на варианта 7-дневна почивка all inclusive,  в 4-звезден хотел в Толедо. Плаща 1000 евро.

"Когато отидохме, на рецепцията ни казаха, че всички стаи са запълнени, че туроператорската агенция е запозната с това нещо, че имало някакво пребукиране и срив в системата и трябва да ни преместят”, разказва Ива.

Изненадата е, че ще ги настанят в хотел уж от същата категория... но в друг град!

"Пренесоха ни и от четири звезди станахме на три. Условията и храната бяха отвратителни”, допълва потърпевшата.

Веднага след завръщането си Ива е подала оплакване във фирмата. Така и не успява да получи обезщетение.

Оказва се, че този случай далеч не е единствен, дори напротив - в Европейския потребителски център получават все повече подобни жалби.

Друг риск в чужбина е вземането на кола под наем.

„Предоставяте вашата кредитна карта като гаранция за ползването на автомобила, връщате го и се оказва, че след една седмица или един месец са взети пари от вашата кредитна карта, тъй като има някаква повреда на автомобила, която не е констатирана на място”, разказва за възможните измами Игнат Арсенов, служител на центъра.

Човек може да избегне тази ситуация, ако при връщането на колата, поиска протокол от фирмата, че автомобилът е приет в добро състояние.

Като застраховка срещу некоректни туроператори, е важно туристът да носи със себе си договора, който е сключил с фирмата. Така, ако мисли, че правата му са нарушени, може на място да потърси адекватна компенсация.

Ако не срещне разбиране, след завръщането си, потърпевшият може да направи рекламация в офиса на компанията и да подаде жалба в Комисията за защита на потребителите. Експертите съветват при възможност хората да правят снимки. Това може да помогне случаят да бъде разрешен във Ваша полза!