Американските хип-хоп и рап-идоли, сякаш са се пристрастили към марковото питие, а това означава, че то става популярно сред афроамериканската общност.

Тъмният елексир се произвежда от 17-и век. Той е присъствал редовно на трапезата не само на заможните граждани и благородническите фамилии, но дори и на кралските семейства. Познавачи твърдят, че елитният продукт "Луи 13-и" на конячната индустрия е сред предпочитаните от кралица Елизабет Втора напитки.

Славата си алкохолът дължи на климата в областта Коняк в Югозападна Франция. Там се отглеждат специалните сортове лозя, от които след продължителна обработка по тайни рецепти се получава прочутото питие. Четири са фирмите, запазили през столетията майсторството на изобретателите на коняка - "Курвоазие", "Реми Мартен", "Хенеси" и "Мартел". Последните 10 години обаче скъпата течност се продаваше все по-трудно. Докато на някои производители не им хрумна да потърсят съдействието на забогателите американски рапъри.

Кадифеното питие се хареса на чернокожите изпълнители. Името "коняк" дори се появи в текстовете на някои песни. И резултатите не закъсняха. От милион и триста хиляди каси през 1993-та година вносът на марковата напитка в Съединените щати нарастна на три милиона и седемстотин хиляди през 2002-ра година. Французите от областта Коняк не проявяват особена склонност към шумните за ухото им пулсиращи звуци на афроамериканската музика. Едва ли обаче някой от тях е против нея. Тъкмо почитателите й щедро заплащат за всяка бутилка елитен коняк по 1000 долара.