В момента флотът ни разполага само с подводницата "Слава", която вчера беше посетена от президента Георги Първанов.

Досега двете подводници "Слава" и "Надежда" не са откривани от натовски кораби по време на учения, разказват моряци. Подводницата "Надежда" е оставена на пристанището. Нейният екипаж я поддържа до степен да бъде ремонтирана при смяна на батерията, която струва около 2 милиона лева и има гаранция от 5 години.

"Твърденията, че батерията струва твърде много, не са верни. Ние можем да си го позволим, стига това да се налага от заплахите и рисковете за страната", заяви министър Свинаров.

По думите му, това означава, че ремонтът може да се осъществи за 6 месеца от момента, в който се прецени, че подводницата е необходима.

"Всички военноморски държави от НАТО имат подводници и лично мое убеждение ен че България има нужда от подводници. Разбира сен всеки от нас би се радвалн ако получим и по-нови подводници", посочи кап. I ранг Кукуров, нач. щаб дивизион подводници.

Сега екипажът на "Надежда" работи на борда на подводница "Слава". Дизел електрическата подводница е произведена 60-а година и е дошла във военноморските сили от Руския северен флот през 85-а година.

Дълбочината, на която работи подводницата, е между 60 и 100 метра. След ремонта през януари последното потапяне на "Слава" е било това лято при учението "Бриз 2003". Най-дългият й период под вода е бил 2 седмици, но подводницата може да издържи повече 20 дни.

"В ежедневието нормалният престой е денонощие и по-малко. Но то не се чувства дали си горе или си отдолу освен по това, че не можеш да се разходиш по палубата и да пушиш цигара", обясни капитан III ранг Калин Калинов, капитан на подводница "Слава".