Според професионалния им съюз, това е единственият начин, произшествията по пътищата да намалеят.

Шофьорските курсове ще струват вече 280 лева.
До сега таксата за един моточас беше десет лева. Инструктурите я увеличават с два лева.

"В един моточас влиза калкулирано застраховки данъци, износване, еленергия, поддържане на сграда и офис - и остава по 20 стотинки работна заплата", пояснява Йонко Иванов - председател на Съюза на преподавателите по авто-мото подготовка.

"Според инструктурите, ако се увеличи цената, ще се увеличи и качеството на обучението, казва Адриана Гоцова - кандидат-шофьор. Според мен ако се увеличи цената трябва да се увеличи и броят на часовете. Няма друг начин да се увеличи качеството."

За това инструктурите настояват за 4 задължителни часа за преквалификация на скъсаните. Оказва се, че от края на курса до изпита има минимум осем дни, в които не се курмува. В това време много от курсистите губят тренинг. Ако задължителните часове за подгтовка станат не 24, а 30 този проблем ще се реши.

"Чувала съм, че преди е имало по 40 часа. 24 изобщо не са достатъчни", допълва Адриана Гоцова.

При 30 часа цената ще скочи до 360 лева. Възможно е да се стигне до спад в търсенето и до нелоялна конкуренция. Дори в момента има курсове за по 170-180 лева.

"Човек, който работи на по-ниски цени, да бъде изключен от този клуб", категоричен е Димитър Алексиев - Съюз на частните автомобилни инструктури - Варна.

В съюзът членуват над 1600 души от бранша. Преподавателите по авто-мото подготовка ще подготвят черен списък с фирмите, които не спазват общите правила.