16 общини настояват правителството да включи в националния план за развитие прокопаването на тунел под Стара планина от Троян до Карлово.
Според кметовете този тунел ще отвори най-краткия път от Дунав до Бяло море и ще стимулира икономическото развитие от двете страни на Балкана.
Идеята за жп тунел под планината е от 1910 година. По-късно са направени проучвания и изготвени проекти. Трасето от Троян до Карлово ще стане 30 км, като 12 от тях ще бъдат под земята.

Сега единствената връзка между хората от двете страни на планината е проходът Троян-Кърнаре. Този път е не само по-дълъг, но е и затворен най-малко по 4 месеца всяка зима.

Заради икономическата криза от двете страни на планината, в Пловдивска и Ловешка област, идеята за тунел става отново актуална.

"Тези местности, тази земя, която сега е категоризирана по определен начин, има определена цена, тя вече ще вдигне стойността си. Интересът към нея е бъде по-голям."

Освен това Пловдив ще стане най-големият жп възел на Балканите. Кметовете от района са се обединили в сдружение за прокопаването на тунела Троян - Карлово.

"Кметовете искаме, желаем по-точно и нястояваме да бъде включен в националната програма за развитие. Когато се приема примерно бюджета за 2003 година да бъде маркирана идеята за прокарване на тунел Троян-Карлово."

Проектът струва 180 милиона долара, които кметовете са готови да привлекат, ако бъдат подкрепени от държавата. Ако тунелът не бъде построен, хората от двете страни на планината остават изолирани помежду си.

Според проекта, тунелът може да бъде построен за 2 години, а за 10 години да се изплати.