От Музея на транспорта и съобщенията заявиха, че изнасянето на машините е незаконно, макар да са били придружени с перфектни митнически документи.
По случай 135 години от началото на железопътните съобщения в България, във фоайето на Централна гара-София беше монтиран реставриран парен локомотив от 1918 година с вагон от 1925 година.
Локомотивите от началото на века са голяма атракция в Германия, затова търговци търсят всякакви възможности да изнесат старите машини във федералната република.
В Националния музей на траспорта и съобщенията се опитват да открият къде са отишли изнесените от България машини.
Реставнрираните парен локомотив и вагон, монтирани на Централна гара-София, са били много популярни в началото на века. Локомотивът е от масова покупка от времето на първата световна война. След като е върната от фронта, машината е предоставена на БДЖ. Сред старите машинисти все още се намират някои, които помнят как се кара подобна машина.
От Музея на транспорта и съобщенията съобщиха, че за това лято ще бъдат реставрирани два или три парни локомотива за атракционни пътувания от Горна Оряховица до Трявна или до Елена.
