Ограниченията за нивото на шума, предизвикан от гражданските самолети, влизат в сила от тази дата, потвърдиха от Международната въздухоплавателна организация.
Руските самолети, за които летищата може да бъдат затворени са "Ту-134", "Ил-62", "Ил-86" и някои модели "Ту-154".
Правителственият "Авиоотряд 28" и авиокомпания "Хемус еър" разполагат със самолети "Ту-134", които няма да могат да летят до Западна Европа.
Началникът на авиоотряда Евгени Цветков, потвърди за Би Ти Ви, че тяхната машина няма да може да извършва търговски полети, но с правителствените няма да има проблем, тъй като Конвенцията прави изключение за тях.
Авиоотрядът и авиокомпания "Балкан" разполагат и с по един самолет "Ту-154", които обаче са модернизирани и отговарят на новите изисквания.
Самолетите, които ще наемат за чартърни полети през лятото, ще отговарят на новия стандарт, увериха от националния превозвач.
Тодор Симеонов, директор на "Летателна експлоатация" в авиокомпания "Балкан" заяви, че
чартърният самолет е "Ту-154М", който отговаря на стандартите, защото на него са монтирани специални шумопоглъщащи панели.
"Балкан" преговаря и за два самолета "Боинг 737" от "Луфтханза".
От българското ръководство на въздушното движение съобщиха, че засега няма разпоредба ограниченията за нивото на шума да бъдат въведени и у нас.
Междувременно, Русия започна днес преговори с Европейската комисия за отлагането на рестрикциите за гражданските полети.
В Руската федерация е в ход програма за преоборудване на самолетите, така че да отговарят на европейските стандарти.
