„Аз загубих двама души в Червено море и също загубих и двете си котви, с този кораб не можеше да се излезе на рейда повече. Проблемите бяха поради неуредени финансови отношения между купувача и продавача”, разказа капитанът на кораба Румен Соколов. Индийците подлагат екипажа на натиск и заплашват капитана с арест.
„Дори имах предложение от купувача да ми изплати сумата, която се дължи за заплатите при положение, че сваля целия екипаж от кораба, тоест нелегално да продам кораба”, каза Соколов.
Миналата седмица на борда се качва полиция, принуждава българите да слязат и ги затварят в хотел. Мотористът на кораба Михаил Михайлов се качва на кораба в края на август. Вместо 20 прекарва 60 дни на борда. Последните са критични.
„Никакви условия на кораба, преди това без храна, без вода, без ток, гориво нямахме”, каза . Михаил Михайлов. Свършват и лекарствата.
„20 дена чакаме за лекарства и все още не са ни ги донесли, капитанът каза на агента, агентът постоянно се оправдаваше... Просто беше ужас, някакъв кошмар, това да си в морето 21-ви век да си на 8 мили в океана и никой да не дойде”, добави Михайлов.
Българските власти правят проверки, но са безсилни, защото собственикът е регистрирал фирмата на екзотична островна държава.
„Арго Меритайм Варна по данни, които са представени от проверяващите, е с двама или четирима служители, няма нает персонал и персоналът на кораба „Лудогорец” е с фирмата, която е регистрирана в Сейнт Винсент и Гренадините”, каза Иван Иванов директор на Инспекцията по труда във Варна.
И днес компанията дължи за заплати на няколко екипажа над сто хиляди долара. От варненската фирма-собственик на кораба „Арго Меритайм” обещаха утре да говорят по случая.