За някои хора пазаруването е ежедневие, за други - необходимост, за трети - спорт. От години обаче пазаруването е обект и на сериозен научен интерес. Един от най-известните учени в тази област - Пако Ъндърхил, е у нас. На какво се дължи успехът на  един търговски център, според експерта, разказва Кристина Владимирова!

Пако Ъндърхил е посветил 25 години от живота си на така нареченият "retail marketing" - или казано иначе - той най-добре знае как трябва да изглежда един търговски център или магазин!

Категоричен е: продажбите започват още от паркинга! Затова тук важат няколко правила - трябва да е светло, достатъчно широко и добре обозначено!

"Това, което те са направили е да го обозначат с цвят и да поставят символ - в случая тюлен. Над него са сложили и число. Това означава, че те са използвали тристепенната система за обозначаване. Вижте - мъжете се ориентират по числата, а жените - по цветовете и символите!”, обясни Ъндърхил.

Тънкостите в това да накараш клиента да се чувства добре и да се върне отново, не свършват до тук!

"Едно от нещата, на които се дължи успеха на шопинг културата в моловете, е това - да създадеш на хората чувство на сигурност! Място, където се чувстват защитени. Тук е спокойно, чисто, подредено и с нормална температура. Тези 4 неща са критичната точка за успеха на всеки търговски център!”, каза експертът.

Следващото важно нещо са витрините! А печелившата витрина е тази, която кара човек да се спре и да помисли!

"В главата на човек има едно ангелче и едно дяволче. Ангелското ти казва - "подмини, ти нямаш пари за храчене”. А дяволът ти казва "Я, това изглежда много добре - трябва да го пробваш, влез!” Ролята на витрината е да възбуди любопитството ти и да те накара да влезеш вътре!”, обясно Пако Ъндърхил.

Според експерта едно от подценяваните места в магазините е съблекалнята. Това обаче е голяма грешка, защото именно там се правят продажбите! Особено когато говорим за жени....

"Добрата женска съблекалня трябва да има 3 отделения. В първото жената се съблича, пробва дрехите - тук е нейното лично пространство! Извън това място трябва да има друго помещение, с голямо огледало, за да може да се огледа и да се покаже на приятелката си или на майка си! И в третото място е това, където тя може спокойно да остави мъжа или приятеля си, защото те нямат място с нея, докато пазарува!

След 25 години изследване на това как пазаруват хора по цял свят, 2 бестселъра и работа като консултант за най-известните световни марки, Пако е категоричен: винаги има какво да се подобри, когато става дума за пазар!