Опаковането на багаж се смята за един от методите за обезвреждане на злонамерени служители.
"Разказвали са ми, че катинарчето е повредено, а отвътре липсват парфюми и по-скъпи неща като фотоапарати", разказва Наталия Райкова.
Не всички истории обаче се случват на софийското летище. Семейство Бишъп са доволни от услугите на аерогарата.
"Летял съм през Летище София много пъти и никога не ми се е случвало нещо да ми липсва от куфарите, въпреки че разбирам, че сега това е голяма тема в България", заяви Джоуи Бишъп.
Миналата година през Летище София са преминали 3 милиона и 300 хиляди души. Ако всеки от тях е носил поне един куфар, това прави повече от 3 милиона куфара само за година.
Днес на 23 летища в Европа едновременно, пътниците се запознаха с възможностите за компенсации. Ако получим куфара си повреден, може да подадем жалба в срок от 1 седмица. При загубен багаж, може да се оплачем в срок от 21 дни.
"От потребителя не се изисква, той няма отговорност да доказва. Потребителят подписва в протокол какво му е изчезнало. Работа на авиокомпанията е да докаже какво е изчезнало, кога е изчезнало и дали е изчезнало, след което да го обезщети справедливо", обясни Светослава Банчева, съветник в Европейски потребителски център.
Обикновено по света се изплащат по 20 долара на изчезнал килограм багаж. В Европейския съюз най-голямото възможно обезщетение е 1200 евро. Затова по време на пътуването не е лошо да пазим касовите бележки като доказателство.