Част от транспортните фирми, загубили конкурса за маршрутните линии в София, възнамеряват да обжалват класирането.

Загубилите протестират срещу един от критериите в конкурса, а именно изискването за професионален опит. Според документацията той се определя по броя на превозените пътници от фирмата-кандидат.

"Тези конкурсни условия не са направени в полза на всички, а в полза на двама или трима превозвачи", коментира Стефан Киряков, управител на "Ролита 97", губеща в конкурса фирма.


"А именно се дава приоритет на фирмите, които са превозили повече пътници за определен период от време. А всички софиянци знаят, че има печеливши и губещи линии", посочи Димитър Селенски, управител на "Селмекс".

По време на конкурса е установено, че три от фирмите-кандидатки са декларирали пред общината завишен брой на превозените пътници, спрямо подадените пред данъчните данни за броя на продадените билети. Фирмата на Димитър Селенски е една от тези.

"Едни са си печелили добре, а сега създават напрежение на другите", смята Васил Василев, управител на спечелилата в конкурса фирма "Ант-фарма".

Попитан какво точно има предвид, той заяви: "Това, че не са давали билети, че са крили ДДС, че обемът на работата не са го давали така чист и качествен."

Според Виктор Рашев, управител на друга печеливша фирма - "Карина", "емоционалните реакции на загубилите не биха могли да бъдат превърнати в някакви правни аргументи".

Сред критериите за конкурса освен професионалният опит, са възрастта на автомобилите и предлаганата цена. Всички класирани на първите места са се ангажирали да пуснат нови коли по линиите. Някои са обещали и по-евтини билети. По план спечелилите трябва да започнат да експлоатират линиите от февруари следващата година.

В случай, че в Софийския градски съд бъдат заведени дела по жалбите на недоволните от конкурса, процедурата може да се забави с месеци.